Dag 1: 22 juli 2015: Na lang wachten was het eindelijk zover: de dertigste editie van de Friese ballonfeesten. Het jubileum werd qua ballonnen niet uitgebreid gevierd. De openingsdag verliep fantastisch, alle ballonnen konden opstijgen. De piraat (G-CILZ) als eerste. Ook de ui (PH-UII), de koffiepot (G-BVBJ), het kuiken (PH-EGG), de handschoen (SE-ZMN) en de Nissan Micra (PH-HOS) gingen de lucht in. Deze dag was zeer geslaagd.
Startvolgorde:
1. G-CILZ 13. PH-ROF 24. PH-NYK
2. PH-CBP 14. PH-BMK 25. PH-ALQ
3. G-CGPD 15. PH-FEG 26. PH-MMD
4. PH-UII 16. PH-APP 27. PH-NFR
5. PH-MMC 17. RA-0419G 28. D-OKHO
6. G-BMJJ 18. PH-YAN 29. PH-EGG
7. PH-TOH 19. G-BVBJ 30. PH-GOG
8. G-CIJL 20. PH-JRL 31. G-OAML
9. PH-JLJ 21. PH-PND 32. G-BZIC
10. PH-WBD 22. PH-LYS 33. SE-ZMN
11. G-CHMI 23. PH-HCV 34. PH-HOS
12. PH-RKJ
Dag 2: 23 juli 2015: Ook de tweede dag van de ballonfeesten kende een geweldig verloop. Wederom kozen alle ballonnen het luchtruim. De Special shapes gingen als eerste de lucht in. De Special shapes die onder andere de lucht in gingen waren: de Nissan Micra (PH-HOS), de Aston Martin (G-OAML), de handschoen (SE-ZMN), het kuiken (PH-EGG) en de zon (G-BZIC).
Startvolgorde:
1. G-BMJJ 13. PH-UII 24. PH-CBP
2. PH-HOS 14. PH-APP 25. PH-MMD
3. G-OAML 15. PH-EMR 26. PH-YAN
4. PH-EGG 16. PH-RKJ 27. PH-NYK
5. D-OKHO 17. PH-BMK 28. PH-LYS
6. RA-0419G 18. PH-ROF 29. PH-ALQ
7. PH-GOG 19. PH-PND 30. PH-JLJ
8. SE-ZMN 20. G-CGPD 31. PH-FEG
9. G-BZIC 21. PH-MMC 32. PH-TOH
10. PH-WBD 22. G-CHMI 33. PH-NFR
11. G-BVBJ 23. G-CIJL 34. PH-HCV
12. G-CILZ
Dag 3: 24 juli 2015: Tijdens de derde dag kozen de ballonnen extra vroeg het luchtruim, omdat er buien aan zaten te komen. Het werd uiteindelijk toch nog een mooie vaart waarin 33 ballonnen het luchtruim kozen. Daaronder zaten de volgende Special shapes: de piraat (G-CILZ), Woody Woodpecker (PR-ZKC), de ui (PH-UII), Swatch watch (G-BMJJ), de collectebus (PH-WBD), Vincent van Gogh (PH-GOG), Matrouska (RA-0336G), het varken van Suding (D-OKHO) en de koffiepot (G-BVBJ).
Startvolgorde:
1. G-CILZ 12. G-KSKS 23. PH-TOH
2. PH-NYK 13. PH-BMK 24. PH-LYS
3. PR-ZKC 14. PH-UII 25. PH-EPE
4. PH-APP 15. G-BMJJ 26. PH-ROF
5. PH-CBP 16. RA-0419G 27. G-CIJL
6. PH-MMC 17. PH-RKJ 28. PH-FEG
7. PH-GOG 18. PH-PND 29. PH-NFR
8. G-CGPD 19. PH-ALQ 30. PH-MMD
9. PH-WBD 20. PH-EMR 31. PH-DJB
10. G-CHMI 21. D-OKHO 32. PH-HCV
11. PH-YAN 22. PH-JLJ 33. G-BVBJ
Dag 4: 25 juli 2015: Al snel was duidelijk dat er op deze dag niet gevaren kon worden, er werd zelfs code oranje afgegeven.
Dag 5: 26 juli 2015: Deze laatste dag was veruit de spannendste. Er viel nogal wat regen, maar na 20:00 uur kwam er een gebied waarin geen regen viel en leken de ballonnen in te kunnen gaan varen. Enkele ballonvaarders zouden sowieso niet gaan, met name Special shapes. Uiteindelijk werd de beslissing genomen dat er niet werd gevaren, dit tot ergernis van sommige piloten die het in deze weersomstandigheden best hadden aangedurfd.
Maak jouw eigen website met JouwWeb