Dag 1: 22 juli 2015: Na lang wachten was het eindelijk zover: de dertigste editie van de Friese ballonfeesten. Het jubileum werd qua ballonnen niet uitgebreid gevierd. De openingsdag verliep fantastisch, alle ballonnen konden opstijgen. De piraat (G-CILZ) als eerste. Ook de ui (PH-UII), de koffiepot (G-BVBJ), het kuiken (PH-EGG), de handschoen (SE-ZMN) en de Nissan Micra (PH-HOS) gingen de lucht in. Deze dag was zeer geslaagd.
Startvolgorde
1. G-CILZ
2. PH-CBP
3. G-CGPD
4. PH-UII
5. PH-MMC
6. G-BMJJ
7. PH-TOH
8. G-CIJL
9. PH-JLJ
10. PH-WBD
11. G-CHMI
12. PH-RKJ
13. PH-ROF
14. PH-BMK
15. PH-FEG
16. PH-APP
17. RA-0419G
18. PH-YAN
19. G-BVBJ
20. PH-JRL
21. PH-PND
22. PH-LYS
23. PH-HCV
24. PH-NYK
25. PH-ALQ
26. PH-MMD
27. PH-NFR
28. D-OKHO
29. PH-EGG
30. PH-GOG
31. G-OAML
32. G-BZIC
33. SE-ZMN
34. PH-HOS
Dag 2: 23 juli 2015: Ook de tweede dag van de ballonfeesten kende een geweldig verloop. Wederom kozen alle ballonnen het luchtruim. De Special shapes gingen als eerste de lucht in. Onder hen de Nissan Micra (PH-HOS), de Aston Martin (G-OAML), de handschoen (SE-ZMN), het kuiken (PH-EGG) en de zon (G-BZIC).
Startvolgorde
1. G-BMJJ
2. PH-HOS
3. G-OAML
4. PH-EGG
5. D-OKHO
6. RA-0419G
7. PH-GOG
8. SE-ZMN
9. G-BZIC
10. PH-WBD
11. G-BVBJ
12. G-CILZ
13. PH-UII
14. PH-APP
15. PH-EMR
16. PH-RKJ
17. PH-BMK
18. PH-ROF
19. PH-PND
20. G-CGPD
21. PH-MMC
22. G-CHMI
23. G-CIJL
24. PH-CBP
25. PH-MMD
26. PH-YAN
27. PH-NYK
28. PH-LYS
29. PH-ALQ
30. PH-JLJ
31. PH-FEG
32. PH-TOH
33. PH-NFR
34. PH-HCV
Dag 3: 24 juli 2015: Tijdens de derde dag kozen de ballonnen extra vroeg het luchtruim, omdat er buien aan zaten te komen. Het werd uiteindelijk toch nog een mooie avond waarbij 33 ballonnen het luchtruim kozen. Daaronder zaten de volgende Special shapes: de piraat (G-CILZ), Woody Woodpecker (PR-ZKC), de ui (PH-UII), Swatch watch (G-BMJJ), de collectebus (PH-WBD), Vincent van Gogh (PH-GOG), Matroesjka (RA-0336G), het varken van Suding (D-OKHO) en de koffiepot (G-BVBJ).
Startvolgorde
1. G-CILZ
2. PH-NYK
3. PR-ZKC
4. PH-APP
5. PH-CBP
6. PH-MMC
7. PH-GOG
8. G-CGPD
9. PH-WBD
10. G-CHMI
11. PH-YAN
12. G-KSKS
13. PH-BMK
14. PH-UII
15. G-BMJJ
16. RA-0419G
17. PH-RKJ
18. PH-PND
19. PH-ALQ
20. PH-EMR
21. D-OKHO
22. PH-JLJ
23. PH-TOH
24. PH-LYS
25. PH-EPE
26. PH-ROF
27. G-CIJL
28. PH-FEG
29. PH-NFR
30. PH-MMD
31. PH-DJB
32. PH-HCV
33. G-BVBJ
Dag 4: 25 juli 2015: Al snel was duidelijk dat er op deze dag niet gevaren kon worden, er werd zelfs code oranje afgegeven.
Dag 5: 26 juli 2015: De laatste dag was veruit de spannendste. Er viel nogal wat regen, maar na 20:00 uur kwam er een gebied waarin geen regen viel en waarin de ballonnen leken te kunnen gaan varen. Enkele ballonvaarders zouden sowieso niet gaan, met name piloten van Special shapes. Uiteindelijk werd de beslissing genomen dat er niet werd gevaren, dit tot ergernis van sommige piloten die het in deze weersomstandigheden best hadden aangedurfd.