Dag 1: 22 juli 2015: Na lang wachten was het eindelijk zover: de dertigste editie van de Friese ballonfeesten. Het jubileum werd qua ballonnen niet uitgebreid gevierd. De openingsdag verliep fantastisch, alle ballonnen konden opstijgen. De piraat (G-CILZ) als eerste. Ook de ui (PH-UII), de koffiepot (G-BVBJ), het kuiken (PH-EGG), de handschoen (SE-ZMN) en de Nissan Micra (PH-HOS) gingen de lucht in. Deze dag was zeer geslaagd.

Startvolgorde

1. G-CILZ

2. PH-CBP

3. G-CGPD

4. PH-UII

5. PH-MMC

6. G-BMJJ

7. PH-TOH

8. G-CIJL

9. PH-JLJ

10. PH-WBD

11. G-CHMI

12. PH-RKJ

13. PH-ROF

14. PH-BMK

15. PH-FEG

16. PH-APP

17. RA-0419G

18. PH-YAN

19. G-BVBJ

20. PH-JRL

21. PH-PND

22. PH-LYS

23. PH-HCV

24. PH-NYK

25. PH-ALQ

26. PH-MMD

27. PH-NFR

28. D-OKHO

29. PH-EGG

30. PH-GOG

31. G-OAML

32. G-BZIC

33. SE-ZMN

34. PH-HOS

Dag 2: 23 juli 2015: Ook de tweede dag van de ballonfeesten kende een geweldig verloop. Wederom kozen alle ballonnen het luchtruim. De Special shapes gingen als eerste de lucht in. Onder hen de Nissan Micra (PH-HOS), de Aston Martin (G-OAML), de handschoen (SE-ZMN), het kuiken (PH-EGG) en de zon (G-BZIC).

Startvolgorde

1. G-BMJJ

2. PH-HOS

3. G-OAML

4. PH-EGG

5. D-OKHO

6. RA-0419G

7. PH-GOG

8. SE-ZMN

9. G-BZIC

10. PH-WBD

11. G-BVBJ

12. G-CILZ

13. PH-UII

14. PH-APP

15. PH-EMR

16. PH-RKJ

17. PH-BMK

18. PH-ROF

19. PH-PND

20. G-CGPD

21. PH-MMC

22. G-CHMI

23. G-CIJL

24. PH-CBP

25. PH-MMD

26. PH-YAN

27. PH-NYK

28. PH-LYS

29. PH-ALQ

30. PH-JLJ

31. PH-FEG

32. PH-TOH

33. PH-NFR

34. PH-HCV

Dag 3: 24 juli 2015: Tijdens de derde dag kozen de ballonnen extra vroeg het luchtruim, omdat er buien aan zaten te komen. Het werd uiteindelijk toch nog een mooie avond waarbij 33 ballonnen het luchtruim kozen. Daaronder zaten de volgende Special shapes: de piraat (G-CILZ), Woody Woodpecker (PR-ZKC), de ui (PH-UII), Swatch watch (G-BMJJ), de collectebus (PH-WBD), Vincent van Gogh (PH-GOG), Matroesjka (RA-0336G), het varken van Suding (D-OKHO) en de koffiepot (G-BVBJ).

Startvolgorde

1. G-CILZ

2. PH-NYK

3. PR-ZKC

4. PH-APP

5. PH-CBP

6. PH-MMC

7. PH-GOG

8. G-CGPD

9. PH-WBD

10. G-CHMI

11. PH-YAN

12. G-KSKS

13. PH-BMK

14. PH-UII

15. G-BMJJ

16. RA-0419G

17. PH-RKJ

18. PH-PND

19. PH-ALQ

20. PH-EMR

21. D-OKHO

22. PH-JLJ

23. PH-TOH

24. PH-LYS

25. PH-EPE

26. PH-ROF

27. G-CIJL

28. PH-FEG

29. PH-NFR

30. PH-MMD

31. PH-DJB

32. PH-HCV

33. G-BVBJ

Dag 4: 25 juli 2015: Al snel was duidelijk dat er op deze dag niet gevaren kon worden, er werd zelfs code oranje afgegeven.

Dag 5: 26 juli 2015: De laatste dag was veruit de spannendste. Er viel nogal wat regen, maar na 20:00 uur kwam er een gebied waarin geen regen viel en waarin de ballonnen leken te kunnen gaan varen. Enkele ballonvaarders zouden sowieso niet gaan, met name piloten van Special shapes. Uiteindelijk werd de beslissing genomen dat er niet werd gevaren, dit tot ergernis van sommige piloten die het in deze weersomstandigheden best hadden aangedurfd.